Allahu.. Inilah 10 Tanda-Tanda Kucing Peliharaan Kita Akan Mati. [ Baca Dan Sebarkan..!! ]



Allahu.. Inilah 10 Tanda-Tanda Kucing Peliharaan Kita Akan Mati. [ Baca Dan Sebarkan..!! ]

[=]Tentu ia adalah saat paling menyedihkan bagi mereka yang bergelar pecinta kucing. Pun begitu, harus kita tahu beberapa tanda kucing akan pergi meninggalkan kita.

[=]Setidaknya. kita dapat melakukan apa yang perlu sebelum kematian menjemput mereka untuk menunjukkan betapa sayangnya kita kepada mereka. Tentu juga, ada pemilik yang lebih redha melihat dia pergi dari menderita menahan kesakitan yang berpanjangan.

#Pertama : Kucing Menjadi Pasif

  • [=]Kucing sudah mendekati kematianya atau sedang dalam kondisi sakit yang sangat tenat akan menjadi pasif . Kucing akan berbaring, tidur seharian dan tidak bergerak seolah-olah  sukar untuk ia menggerakkan badannya. Akhirnya, tubuh  kucing akan mulai mengeras dan kaku.


#Kedua : Kucing Tidak Bersuara

  • [=]Sesuai dengan kondisi dan tenaganya yang makin lemah, begitu juga dengan suaranya. Ada juga kucing yang mengeluarkan suara nyaring sebelum kematian disebabkan rasa sakit yang dialaminya.


#Ketiga : Penurunan Suhu Badan & Denyut Jantung

  • [=]Kucing memiliki suhu rata-rata 36 darjah celcius dan akan semakin menurun bila mendekati kematian, denyut jantungnya pun juga semakin lama semakin melemah. Denyut jantung biasanya akan menjadi semakin tidak teratur sebelum berhenti berdetik.


#Keempat : Perubahan Karakter

  • [=]Tentu kita akan berasa pelik apabila kucing yang suka dibelai tidak suka dipegang, si manja menjadi pemarah atau si periang menjadi sedih. Dalam kes lain pula, ada kucing yang bersifat independent atau sering keluar rumah kini selalu berada di rumah untuk mendapatkan perhatian dan ingin menemani kamu di saat hujung nyawanya.


#Kelima : Bersembunyi

  • [=]Kucing yang sudah tahu bahawa ia akan mati tidak lama lagi akan mulai mencari tempat yang dianggapnya sangat tenang di kawasan teduh atau gelap. Bahkan, tempat persembunyian ini kadang kala jauh dari rumah, seolah-olah tidak mahu kamu melihat saat kematiannya.


#Keenam : Perubahan Pola Makan

  • [=]Makanan kegemarannya kini tidak lagi disentuh. Seolah-olah tidak lalu makan atau sedang berpuasa. Langkah awal, sila bawa ke veteriner untuk diperiksa. Kadang kala, mungkin ada sebab lain kenapa ia tak mahu makan.


#Ketujuh : Perubahan Penampilan

  • [=]Kucing pada ketika ini dapat melihat bahawa auranya makin melemah dan wajahnya kusut dari kebiasaannya. Hal ini kerana ia sudah tidak mempunyai tenaga untuk mandi secara sendiri.


#Kelapan : Kejang

  • [=]Tanda-tanda kucing akan mati lainya ialah kekejangan. Kejang ini biasanya akan terjadi beberapa jam sebelum kematianya.


#Kesembilan : Nafas Tak Teratur

  • [=]Graf pernafasannya menjadi tidak teratur dan boleh didengari. Kucing akan mula mengeluarkan lidahnya dan mulut ternganga seolah-olah sukar untuk bernafas.


#Kesepuluh : Menghilangkan Jejak

  • [=]Kadang-kadang, ada kucing yang pergi dan hilang tanpa jejak. Mungkin dia tidak mahu kamu berasa sedih untuk menguruskan kematiannya.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment