'Suruh top up kad Touch & Go RM200, tapi dapat RM100' - Pengadu

Seorang pengguna kad Touch & Go mendakwa hampir kerugian RM100 jika dia tidak menyemak resit bayaran tambah nilai kad berkenaan. Status yang baru dimuat naiknya sejam yang lalu juga menunjukkan beberapa pengguna yang lain juga turut pernah mengalami kes yang sama.

Dua resit yang diterima pengadu | Foto - Wong KH
Aduan dari Wong KH

Kes ini berlaku pada saya pada 9 April 2017.  Anda semua diingatkan untuk memeriksa resit tambah nilai Touch & Go yang diberikan. 

Dalam kes saya, saya buat bayaran pada juruwang di sebuah booth, RM200 untuk tambah nilai. Malah saya maklumkan yang saya nak tambah nilai sebanyak RM200. 

Tetapi apabila saya semak baki nilai kad Touch & Go, hanya RM100 sahaja yang ditambah. Bila saya tanya dia kenapa isi RM100 sahaja? Dia cuma kata "Sorry, sorry" dan tambah RM100 lagi untuk kad saya. 

Pernah nampak di Facebook sebelum ini, ada mangsa yang bayar RM100, tetapi nilai yang diberi hanya RM90 sahaja. Jika kita tidak semak resit yang diberi, wang itu akan masuk ke dalam poket mereka. 

Saya langsung tak sangka perkara seperti ini akan berlaku pada saya. Yang sebelum ini hanya terbaca di Facebook sahaja. 


Semoga pihak Touch & Go siasatan dan ambil tindakan terhadap kakitangan yang tidak bertanggungjawab berkenaan.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment