Lelaki cuba culik bayi dalam stroller


PHILADELPHIA, AMERIKA SYARIKAT - Polis Philadelphia meminta orang ramai membantu mengesan ibu kepada bayi yang hampir menjadi mangsa culik, dalam kejadian pagi Ahad, 2 April lalu, lapor Mirror.

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan, suspek cuba mengambil bayi berkenaan dari stroller di premis Dunkin Donuts, hanya beberapa inci dari tempat ibunya berdiri. 

Rakaman CCTV menunjukkan si ibu beratur dengan stroller baby di sebelah kanannya. Kemudian, suspek yang memakai jaket hitam datang dari belakang dan cuba mengambil bayi berkenaan. 


Terkejut melihat tindakan suspek, wanita itu segera menolak badan suspek dan mendapatkan anaknya, sebelum dibantu seorang lelaki yang menghalau suspek keluar dari premis tersebut. 

Polis Philadelphia berkata, suspek masih berada di kawasan kejadian ketika beberapa pegawainya tiba di premis itu sekitar jam 10.15 pagi. 

Menurut pegawai berkenaan, mereka mengenali suspek, namun mahu bertemu dan mengambil keterangan dari ibu bayi berkenaan bagi mengesahkan kejadian itu, serta mempertimbangkan untuk mengenakan dakwaan terhadap suspek. - The Reporter
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment