Beberapa Hari Lepas Viral Tentang Kisah Seorang Lelaki Yang Dikenali Sebagai Mohd Azizi Dikatakan Putus Tunang Dengan Wanita Pilihan Hatinya Dan Yang Paling Mengecewakan Apabila Tarikh Yang Sepatutnya Menjadi Tarikh Pernikahan Beliau Bersama Wanita Ini Diganti Dengan Lelaki Lain.

Viral Kisah 'Menjaga Jodoh Orang', REPLY PEDAS Bekas Tunang Lelaki Ini Bikin Sentap!
Beberapa hari lepas viral tentang kisah seorang lelaki yang dikenali sebagai Mohd Azizi dikatakan ...
Beberapa hari lepas viral tentang kisah seorang lelaki yang dikenali sebagai Mohd Azizi dikatakan putus tunang dengan wanita pilihan hatinya dan yang paling mengecewakan apabila tarikh yang sepatutnya menjadi tarikh pernikahan beliau bersama wanita ini diganti dengan lelaki lain. 

Viral Kisah 'Menjaga Jodoh Orang', REPLY PEDAS Tunang Lelaki Ini Bikin Sentap!
Berikut kisah sedih beliau yang mendapat perhatian netizen. 
Terima kasih wahai cintaku. Semoga dikau bahagia atas penderitaanku. Walau dengan siapa pun Kuza, aku ingin lihat dikau bahagia. Selamat pengantin baru.
Aku bukan nak mengaibkan orang. Tapi aku nak berkongsi dugaan aku yang berliku dan pengorbanan aku selama ni. Yang terasa tu aku minta maaf. Aku minta maaf jika aku gunakan medium ini untuk meluahkan perasaan. Sebelum itu selamat hari raya Aidilfitri. 
Aku reda jika dah tertulis setakat itu sahaja. Bukan niat aku nak mengaibkan, diharap apa yang aku nak tulis dapat dijadikan iktibar buat diri aku sendiri dan orang lain.
Orang kalau dah tak suka kita, dia akan terus, terus, terus, mencari salah kita. Berbeza dengan orang yang nak berkawan dengan kita, suka kita, dia akan terima seadanya. 
Jangan tahu mencari salah orang sedangkan dia juga pernah buat kebaikan, siap menjaga, bukan setakat itu saja, siap pelihara bagi makan minum,dan keperluan.
Ini kisah duit RM 18 ribu.
Sayang sepatutnya cakap molek/baik-baik pada keluarga sayang, cakap terus terang supaya tidak ada salah faham. Bukankah saya dah berpuluh kali cakap pada sayang duit 18 ribu ini, 10 ribu darinya ialah hantaran, RM 2,200 gelang emas, dari awal sampai akhir saya terangkan. Dah saya tak cukup duit lagi, batal kahwin.
Tetapi batallah kahwin selepas puasa ini, kita buat raya cina, lagipun sayang hanya urus ‘sisa’ dan kad jemputan. Yang lain saya dah uruskan: pelamin, khemah, daging, ayam. Itu pun sayang hanya tunggu hari kejadian saja pergi ambil, semua saya dah tempah. Lagipun saya batal, bukannya Kuza beritahu orang lagi, kan? Kita buatlah pada raya cina. Dah duit tak cukup RM 18 ribu. 
Sayang nak gelang besar sebab sayang tak nak keluarga sayang mengata sayang seperti cincin tunang kecil. Kemudian Kuza cakap pada saya, semua kakak hantaran 7, 8 ribu, Kuza ada diploma mesti mahal sikit. Sayang nak 10 ribu, bukan?
Ini tidak! Sayang cakap pada keluarga sayang, saya mengungkit duit RM 18 ribu. Kenapa? Keluarga sayang jadi salah faham.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment